Щоденно з 6 до 22 години в Сумах на маршрути мають виходити 300 приватних мікроавтобусів близько 50 тролейбусів та до 25 комунальних автобусів.

Та чи так це насправді?

У будні дні кількість рейсів приватних автобусів нижче від плану близько на третину, а у вихідні – на 50%. Чисельність тролейбусів на лініях теж відповідає комунальному замовленню лише кілька годин вранці та ввечері – решта дня їхня кількість зменшується приблизно удвічі.

Спробуємо розібратися, що відбувається з громадським транспортом м. Суми?

У передвиборчій програмі міського голови було задекларовано закупівлю 10 тролейбусів та 5 автобусів щороку. Програми ж розвитку міського пасажирського транспорту, розроблені діючим складом міськради, передбачали, що у 2016 році за кошти міського бюджету мало були придбано 18 тролейбусів та 10 автобусів (8 середніх 40+ та 2 великих 100+), у 2017-му році – 21 тролейбус та 11 автобусів (5 середніх та 6 великих), у 2018-му – 10 та 6 відповідно, у 2019 – 5 та 6. Крім того, 22-24 тролейбуси було заплановано придбати за кредитні кошти.

По факту ж маємо зовсім інші показники: 2016 – 0 тролейбусів та 8 автобусів, 2017 – 4 тролейбуси, 5 середніх та 4 великих автобуси, 2018 – 4 тролейбуси та 4 автобуси, 2019 – 4 тролейбуси.

Все це призводить до того, що сумчанам доводиться користуватися маршрутками, які після останнього транспортного конкурсу стали іменуватися автобусами малої місткості звичайного режиму руху.

Це означає, що згідно з законом вони мають: – здійснювати перевезення з дотриманням УСІХ зупинок, передбачених розкладом руху, – розміщувати свій графік руху на кожній зупинці, – забезпечувати доступ пасажирам до GPS контролю руху транспорту. Чого вони, на жаль, не роблять.

Значна частина як комунального так і приватного пасажирського транспорту перебуває у неналежному санітарно-технічному стані.

Не краща ситуація в місті і з велоінфораструктурою. Через відсутність комплексного підходу, велодоріжки, облаштовані в останні два роки паралельно із ремонтом тротуарів, не є безпечними для користування як велосипедистів, так і пішоходів.

Хто може вплинути на поліпшення ситуації?

Тільки сумчани!

Без суспільного запиту громади – зміни не відбудуться, і головною альтернативою громадському транспорту залишаться лише пішохідні прогулянки містом.

То ходимо пішки, чи вимагаємо зручного пасажирського транспорту та якісного надання послуг?

Лишити коментар