Платформа, громада та #впливайНАбюджет
Вихідними Платформа разом з іншими місцевими коаліціями, що працюють за принципом Реанімаційного пакету реформ, взяла участь у форумі “Синергія співпраці”.
Протягом двох днів коаліціянти ділилися набутим досвідом, опрацьовували проблематику сьогодення та будували плани спільної діяльності на майбутнє.
Сумська платформа реформ була відзначена номінацією в категорії “Найкраща просвітницька кампанія”, що була проведена в листопаді-грудні 2018 року.
В рамках проекту “Реалізація Дорожньої Карти Реформ м. Суми” Сумська платформа реформ провела інформаційну кампанію, щоб залучити містян до більш активного подання пропозицій до міського бюджету.
Необхідність нагадати сум’янам про існуючі механізми громадської участі виникла через незначний інтерес до електронних консультацій на етапі формування проекту міського кошторису. Так, наприкінці минулого року до бюджету-2018 було подано лише 17 пропозицій від мешканців Сум.
Однією з основних причин низької активності є також неусвідомлення пересічними українцями суті бюджетних коштів, відсутність розуміння, що бюджет наповнюють платники податків, тобто, практично кожен із нас.
Тому кампанію було проведено у два етапи:
- нагадування про те, що бюджет наповнюють платники податків, та заклик не залишатися байдужим до ефективності його використання;
- запрошення взяти участь в електронних консультаціях та надати свої пропозиції до міського бюджету 2019 року.
Щоб донести інформацію ми обрали для розміщення зовнішньої реклами 6 сіті-лайтів у центрі міста та 10 білбордів у спальних районах.
Під час першого етапу нашої кампанії розмістили на них роз’яснення, чому варто контролювати бюджетні витрати. Вони виглядали наступним чином:
- “Досі думаєш що бюджетні кошти падають з неба? Бюджет наповнюєш ти!”
- “Міський бюджет — це наш спільний гаманець. Не будь байдужим до його використання!”
- “Вдячний владі за новий двір чи майданчик? Подякуй платникам податків!”
- “Не існує бюджетних грошей. Є лише кошти платників податків. Бюджет наповнюєш ти!”
- “Сплатив податки — наповнив бюджет. Не будь байдужим до його використання!”
Під час другого етапу ми розмістили на носіях зовнішньої реклами заклик долучатися до електронних консультацій з громадськістю на сайті міської ради — “Подавай свої пропозиції до міського бюджету 2019 на smr.gov.ua”.
Виміряти кількість мешканців, що відреагували на заклики та зрозуміли як наповнюється бюджет міста і чому його використання важливо контролювати, звичайно, неможливо; а от промоніторити кількість громадян, які взяли участь у електронних консультаціях — цілком реально. І, враховуючи, що кількість поданих пропозицій містян до бюджету зросла втричі порівняно із попереднім роком (53 проти 17), можна констатувати певну успішність кампанії. Проте, для міста з 260 тис. мешканців, цього явно недостатньо і для досягнення реальних результатів потрібно ще багато працювати.
(
Спроба реалізувати нашу кампанію у якості соціальної реклами, замовником якої став би міськвиконком, на жаль, була безрезультатною (міська влада продовжує бачити “соціалкою” вітання мера, а не суспільно важливі заклики до громади). Але принаймні показати містянам, як згідно з законодавством має виглядати соціальна реклама, вважаємо, нам вдалося.
Далі буде…
Лишити коментар